Wednesday, August 18, 2010

Hanya kerana biskut itu...

Salam....hi, mmg dh lama gile xupdate this blog..1st..keje mmg byk kat ofis tu..tp of coz la..smpi bile2 pun keje x abis kan?? aku slalu kata kat kwn2..kalo ditakdirkan mlm ni kite meninggal...xsmpi seminggu dh ada org yg ganti wat keje yg kite tgglkan tu..hahahhah...sbb ke2 ngape aku xupdate blog ialah pc kat ofis gile..xleh nk access blog aku nih...sengal..hmmm...ngape xupdate kat umahje kan??? xdapat lak nk update since pc dikongker oleh en.UL....byk je alasan aku kan???

Intro je tu...hmmm...sempena bulan ramadhan al-mubarak ni aku mohon maaf pd sume kot2 aku ade terkasar bahasa..terkutuk ke kat dlm blog ni...kdg2 aku cume meluahkan ape aku rase jer....from my point of view..kang kalo kate direct kang kecik ati lak..hehehhehe..ya ALLAH...baru je aku mintak maaf...pastu aku sindir lagi...hahhahah...well...itula aku....

Hmmmm...nk straight kepada story ttg biskut...tp aku dh melalut ngepek yg bukan2 kt intro tu...hahhahah..actually ape yg aku nk cite ni rentetan dari ape yg aku dgr kat segmen pagi era...xigt semalam ke arini...huhuhu..ke 2 ari sudah...pape je la...kisah kenangan berpuasa...hahhahaha...sume org pun tak terlepas dari ade kenangan yg menarik...as for me...bile tbe bulan ramadhan jer...aku mesti teringat kenangan berpuasa masa skolah rendah.....nak2 plk bile tgk adik2 yg kecik2 ni mak ayah dorg dh ajar berpuasa...kagum bile ade yg dpt puasa 30 hari...bagus..alhamdulillah....

Waktu itu....aku pun xt'lepas dari diajar supaya berpuasa...mama sentiasa je pastikan kitrg bersahur..iyela..kalo xsahur...konfem aku ngan my only bro (ketika itu) ngelat..letih konon2nye..hahhaha..yup..kat mulut kate letih..xthn...haus...lapar...bebagai la alasannye...tp ttp gak thn..sebab nti dpt duit raya sikit jer...ikut jumlah hari berpuasa...huhuhu..teruk btl..b'puasa kan dpt pahala...tp upah nk gakkkkk....

Tahan pny tahan...dari sari ke sari....dh byk la kitrg berdua ni kumpul hari kitrg berpuasa...sampaila time g beli baju raya...of coz...excited gile eh....tp..ni la part yg paling melemahkan iman sebenarnye...tau2 je org pompuan kalau bershopping (refer tu mama aku ye..sbb ketika itu aku msh ketot n kecik..xde duit!!!) pusing satu metrojaya la..the mall la..ampang park la....(xde klcc g masa tu..pavi lg la...) jenuh..letih...xthn...

Tapi...ape yg membuat aku lg xthn ialah aroma itu..yg dari jauh lg dh terbayang kesedapannye...kerangupannye...telan air liur tu bile terbau jer....argggghhhhh...terus kaki yg bersemangat nk beli baju raya jadi lemah..longlai..lesu...konfem keluar ayat 'ma...along dh xthn la...penat betul jln2 kat shopping complex ni..nk buka la'..smbil idung of coz menyusur aroma yg sgt mengasyikkan tu dan mata m'cari katne kedai dia...best!!! padahal time tu dh dkt sgt nk berbuka...abah pun dh janji buka kat luar je....uhhhh....tp xthn dh..bau dia...boleh bt btl pose nih!!! of coz korg tau kedai ape kan..yesss....famous amos...xboleh blah....dari aku kecik sampaila skrg...no nut chocolate chip ttp jd pujaan...uuuuu...bau ngan rasa dia xthn tu...mmg tetiap thn kalo g shopping cam gitu la perangai aku....adik aku sorg tu ikut jer...hahahhah...disebabkan waktu buke dh dekat n utk elakkan kitrg ni berbuka...abah aku dgn rela hati nye 'kokko' aku trn naik tgga kat shopping complex tu..iyela...mulut kitrg dh riuh kate xlarat..xlarat...xlarat..pdhal xthn..xthn...nk biskut tu sbnrnye....

Skrg bile dh semakin tua ni...aku STILL lg ade perangai camtu eh...xkire la bulan pose ke x....kalo lalu je kat famous amos tu mesti nk beli...tp kalo bulan pose...aku dh xmcm dulu la...leh je aku thn sampai berbuka...lgpun dh xde org nk kokko la...hahhahahhahha...



No comments:

Post a Comment